Presentatievieringen

Presentatieviering 1e communicanten

De eerste communie is een groot feest. Niet alleen voor de 1e communicanten, maar ook voor de ouders, het gezin, de peter en de meter, de opa’s en oma’s. Ook de geloofsgemeenschap is blij met deze eerste communicanten. Bij de voorbereiding op dit grote feest horen twee belangrijke vieringen: de kennismakingsviering én de presentatieviering.
In de kennismakingsviering worden de kinderen vertrouwd gemaakt met alles wat er de kerk gebeurt en wat ze daar mogen ervaren.
In de presentatieviering stellen de kinderen zich voor aan de geloofsgemeenschap. De poster hieronder is een uitnodiging.
poster kennismakingsviering 2019poster presentatieviering 2018

1ste communie

Presentatieviering  vormelingen

In ons vormselproject zit ook de presentatieviering, d.w.z. dat de vormelingen zich presenteren aan de geloofsgemeenschap. Dit doen ze in een bijzondere viering, die de ouders van de vormelingen voorbereiden. Zij dienen immers het geloof aan hun kinderen door te geven De vormelingen worden samen met hun ouders, broertjes/zusjes, opa’s en oma’s, peters en meters, uitgenodigd voor die presentatieviering, waarin zij én hun ouders erg betrokken worden. De ouders hebben vooraf het thema van de viering bepaald en willen dat op een aanschouwelijke manier met de vormelingen inhoud geven. Hieronder staat een overzicht van de thema’s van de laatste jaren:

presentatieviering 2018 poster vormelingen
vormselingen 2017vormselingen 2016