Informatie H. Brigida

Kerkopenstelling

De H. Brigidakerk is een uur voor alle diensten geopend (zowel reguliere als uitvaart en huwelijksdiensten).
Na de diensten wordt de kerk afgesloten.
Op woensdag en zaterdagmiddag is de kerk geopend van 13.00 uur tot 16.00 uur.
Zogenaamde "Brigidiers" zijn aanwezig als kerkwachters.
U kunt de kerk vrijblijvend binnenlopen voor bezichtiging.

Maria en Jozef (gedachtenis) kapellen

De Maria en Jozef kapellen (ingang via de hoofdingang van de kerk) zijn dagelijks geopend van ca. 09.00 uur tot na de avondmis.
Op maandag, woensdag en zondag sluiten de kapellen om 18.00 uur.
Met de Geldropse kermis, Carnaval en oud- en Nieuwjaar zijn de Maria en Jozef kapellen gesloten.

Rondleidingen

Er vinden regelmatig rondleidingen plaats in de H. Brigidakerk.
Rondleidingen voor scholen en scouting is kosteloos.
Voor andere groepen vragen wij vijf euro per persoon (kosten komen ten goede aan het onderhoud v.d. kerk).
Er is een minimaal aantal van 5 personen.
Rondleiding A: door de kerk/sacristie.
Rondleiding B: door de kerk/sacristie/zangkoor en carillontoren.
Rondleiding C: door de kerk/sacristie/zangkoor/gewelven en carillontoren (duur ca. 1.5 tot 2 uur)
Rondleidingen worden op afspraak verzorgd. De rondleiding kan komen te vervallen bij een eventuele uitvaart!

Contactadres: koster M. Jongen, Stationsstraat 21, 5664 AP Geldrop - tel: (040)-2862364 of per mail: geldrop@parochienicasius.nl.